30 Weeks Challenge #8


Challenge van deze week: Bokeh

Ik loop wat achter met de challenge, maar dat komt eigenlijk wel heel goed uit.
Afgelopen zondag heb ik namelijk een workshop van Marijke Hoekstra gevolgd; 'maak de wereld zachter en sprankelender'.
In die workshop draait alles om het Russische Helios lensje en de mooie bokeh die je ermee kan creëren.
Maar dat gaat niet vanzelf.....


Ten eerste moet je back to basic, oftewel alles handmatig regelen: het scherpstellen, het diafragma. Daarnaast moet je goed kijken naar je omgeving en vooral naar de achtergrond van je onderwerp.
Daar moet je natuurlijk altijd rekening mee houden maar in dit geval speelt de achtergrond een hele belangrijke rol, zo niet de belangrijkste.
Want je moet proberen om achter je onderwerp een interessante achtergrond te creëren met een mooi bokeh.


Ik hoopte een paar mooie plaatjes te schieten die ik voor deze challenge zou kunnen gebruiken.
En het zijn er een paar geworden, nou ja iets meer dan een paar, maar niet veel meer want zoals ik al zei: het gaat niet vanzelf.


Maar dat is niet erg.
Het spoort me alleen maar aan om er vaak mee op pad te gaan en te oefenen.
Daarom kon je me de dag erna al weer op mijn buik over de grond zien kruipen 😁
Die foto's volgen later.


Het was een ontzettend leuke, leerzame dag, mede doordat het weer zo goed meewerkte,
en ik was met een paar zeer gezellige dames op pad, ook heel belangrijk!

30 Weeks Challenge
Om creatiever te leren fotograferen heb ik mijzelf een challenge opgelegd. Elke week moet ik een foto maken met de opdracht uit dit lijstje. Officieel is het een 30 dagen challenge maar ik smeer het uit over 30 weken en probeer elke woensdag de uitwerking van die week te laten zien.

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top