Macro lens & IJskristallen

IJskristallen, macro fotografie

Zoals ik een tijdje terug al schreef fascineert macro fotografie mij enorm. En om te kijken of ik het leuk genoeg vond om te doen kocht ik een setje tussenringen. En weer een tijdje later waagde ik de sprong en kocht een macro lens.

De canon 100mm f2.8 L IS USM om precies te zijn.
En wauw, wat een geweldige lens is dat!
Het fotograferen met de tussenringen was leuk, zei het af en toe frustrerend doordat je alleen maar handmatig scherp kon stellen, maar het fotograferen met deze lens is geweldig!
Haarscherpe foto's, een prachtige bokeh  en zo'n stuk makkelijk om mee te fotograferen dan de tussenringen!

Het kwam goed uit dat het flink gevroren had want nu kon ik mooi oefenen op de ijskristallen.

IJskristallen, macro fotografie



Maar het is ook een prachtige portret lens.
Ik schoot er een plaatje mee van mijn man (in combinatie met de flitser die ik voor mijn verjaardag kreeg) en die foto was zo enorm scherp, daar viel me de mond van open. (maar ik mocht hem niet op mijn blog zetten šŸ˜)

Dus dan maar deze foto van Mexx.
Ik stond in de sloot te fotograferen en hij was vol belangstelling aan het kijken wat het vrouwtje nu weer aan het doen was. En hij lag er zo mooi bij dat ik snel dit plaatje schoot.


Wat is het toch een prachtig beest!!

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top